♥ Cupcakes + Happyness = Cuppyness! ♥ A feast of home-baked delectables, only by me! ♥

Thursday 21 October 2010

How To Order

Cara Membuat Pesanan

  1. Pesanan tertakluk sepenuhnya kepada masa saya. Oleh kerana saya bekerja 8 a.m - 5 p.m dan saya akan bertugas di luar kawasan (outstation) pada bulan² tertentu, saya perlu menyesuaikan masa bagi memastikan semua pesanan dapat disediakan dengan sebaiknya.
  2. Pesanan hendaklah dimaklumkan selewat-lewatnya 3 hari sebelum tarikh serahan. Pesanan di dalam kuantiti yang banyak hendaklah dimaklumkan 1 minggu awal dari tarikh serahan.
  3. Setiap pesanan hendaklah disertakan dengan bayaran deposit  iaitu separuh daripada jumlah bayaran pesanan. Bayaran deposit ini adalah untuk mengesahkan pesanan. Baki bayaran dibuat semasa serahan Cuppyness.
  4. Pesanan adalah mengikut set : 16 pcs [1 box], 32 pcs [2 boxes] atau 25 pcs [1 box], 50 pcs [2 boxes].
  5. Hanya 1 flavour sahaja bagi 1 set (box).
  6. Bagi pesanan Freestyle deco, hanya 2 jenis deco sahaja bagi setiap set (box).
  7. Nyatakan jenis frosting [buttercream/choc ganache/fondant], nama/nombor design diingini, tema sekiranya ada [warna/birthday/hantaran] dan kuantiti pesanan.
  8. Untuk pesanan Cuppyness sebagai hantaran, adalah digalakkan untuk memilih jenis Fondant sekiranya Cuppyness perlu dibawa ke destinasi yang jauh (ini kerana jenis Fondant adalah lebih tahan lama & tidak mudah cair).
  9. Pesanan boleh dibuat menerusi SMS [0122332590], email : izzmarzuki@gmail.com, atau mesej ke Inbox di Facebook personal saya atau di Facebook Page Cuppyness By Izz
  10. Pesanan juga boleh dibuat di dalam ruangan komen di bahagian bawah posting blog.

Cara Membuat Bayaran
  1. Bayaran Deposit (separuh daripada jumlah bayaran) hendaklah dibayar semasa membuat pesanan sebagai pengesahan. Bayaran boleh dibuat secara tunai atau melalui online banking. 
  2. Pesanan dianggap BATAL sekiranya Bayaran Deposit tidak diterima.
  3. Bayaran Deposit yang telah dilakukan melalui online banking hendaklah dimaklumkan serta-merta kepada saya melalui SMS/call.
  4. Nombor akaun saya akan dimaklumkan secara personal / privasi melalui SMS, mesej Facebook atau email. 
  5. Baki bayaran penuh hendaklah dibuat semasa serahan Cuppyness dilakukan.

      0 ♥ comment(s):